lutego 10, 2020

ILE KOSZTUJE TRENER TRIATHLONU? | POLSKA | ZESTAWIENIE OFERT

W związku z przygotowanym wpisem nie otrzymałam, żadnych korzyści materialnych od i-sport.pl, z którym współpracuję na podstawie oferty dostępnej dla każdego sportowca. 

Photo by Kolleen Gladden on Unsplash

    Szczerze mówiąc, a nawet pisząc, to po raz pierwszy przysiadam do zbadania oferty trenerskiej na polskiej scenie triathlonu. Sama trenuję od roku z Marcinem, trenerem i-sport. Rozpoczęliśmy współpracę w ramach programu ambsadorskiego Zlotej Fali, gdzie podczas Superleague Triathlon Poznań debiutowałam w triathlonie. Postanowiliśmy wspólnie przygotować moją skromną osobę do tegorocznego sezonu startowego oraz celów, które sobie założyłam. Mimo wrodzonego braku cierpliwości, ufam, że Marcin przygotuje mnie do startów w najlepszy możliwy sposób, w oparciu o moje osobiste predyspozycje oraz możliwości czasowe, którymi dysponuję. Często do treningów podchodzimy elastycznie, bo to choroba moja, męża, dzieci, nie przespane noce, co za tym idzie słaba regeneracja, nie wspominając już o kontuzjach, przeciążeniach itd. Ferie, wakacje i wiele innych czynników, które zaburzają regularny cykl treningowy. I wiecie co, długo się docieraliśmy, żeby wypracować optymalny sposób pracy i zaufanie. Teraz już wiem, że pomimo wielu luk w planie, jestem w stanie podtrzymać, a nawet podkręcić formę, dzięki spersonalizowanej opiece trenerskiej. Wierzę, że Wam też przyniesie korzyści. 


Dobry trener jest jak rodzina. Photo by Delia Giandeini on Unsplash
    Przygotowałam więc zestawienie w formie tabeli. Jest ono naturalną konsekwencją poprzedniego wpisu, dotyczącego podstaw Triathlonu. Link TU! Podkreślam tam z całą stanowczością o konieczności treningu w oparciu o indywidualny plan treningowy oraz skorzystania z usług trenerskich, po to właśnie, aby móc rozwijać się w sposób systematyczny, bezpieczny dla zdrowia i cieszyć się sportem. O tym, jaką minimalnie ilość czasu poświęcisz tygodniowo na trening, również w poprzednim wpisie. KILK!



Niewłaściwie dobrany trener będzie jak źle dobrany but. Uwierał Cię, wkurzał, a nawet może doprowadzić do kontuzji. Tylko tutaj inwestycja może być znacznie droższa. Photo by Marcus Ng on Unsplash
     Przechodząc do zestawienia. Zostało ono oparte o oferty dostępne w sieci, po wystukaniu frazy indywidualny plan treningowy triathlon oraz indywidualna opieka trenerska triathlon. Na liście znalazły się te najpopularniejsze, które miały dostępną ofertę cenową na swoich stronach. Stan na 02.02.2020. W większości są to oferty trenerów zrzeszonych w klubach sportowych. Niektórzy, nie udostępniają cen oficjalnie, tylko dopiero po kontakcie i przeprowadzeniu ankiety w celu ustalenia potrzeb zawodnika. 
Starałam się podejść do tematu rzeczowo, bez nacechowania emocjonalnego. Nie chciałam również wchodzić w temat zbyt głęboko, ponieważ wydaje mi się, że pierwsze strony wyszukiwania w google dają całkiem dobre rozeznanie w zakresie dostępnej oferty, jaka jest skierowana do amatorów tri sportu.
W tabeli znajdziecie odnośniki do źródeł, więc będziecie mogli sobie szczegółowo przeanalizować każdą z nich. 

Niby takie same. Photo by Raquel Martínez on Unsplash
    W załączonej tabeli, kolumna opatrzona nazwą Oferta 2, w jedynej słusznej barwie, przedstawia oferty o podobnym, według mnie optymalnym dla zdrowego rozwoju w triathlonie, zakresie usług. Ciekawe jest to, jak duża rozbieżność cenowa występuje w tej grupie ofert. Ten sam zakres opieki, bo nie jestem w stanie ocenić w żaden sposób jakości jaka za tym idzie, u jednych trenerów otrzymasz w ramach oferty podstawowej, u innych optymalnej, a  u jeszcze innych, będzie to oferta premium. Niestety w ślad za odmienną nomenklaturą, za praktycznie to samo, zapłacisz od 197 zł, aż do 1050 zł. Ktoś powie, tak, ale najniższa oferta dotyczy platformy treningowej i to nie to samo co trener z krwi i kości. Rozwiewam Twoje wątpliwości. O ile potrafisz pływać, jeździć na rowerze i biegać, a także znasz się na zegarku i potrafisz liczyć, to platforma da Ci wszystko czego potrzebujesz. Kontakt z treneram odbywa się głównie drogą mailową; najpierw wypełniasz ankietę, następnie są robione testy, dzięki, którym dostosowuje się obciążenia treningowe. Przy jednorazowym zakupie planu na dłuższy okres otrzymasz rabat. Aplikacja jest czytelna. Trener szybko odpowiada na wiadomości. Praca w trybie 3 tygodnie z jednym dniem wolnego w każdym tygodniu/1 tydzień regeneracyjny - zdradza mi osoba, która korzysta z platformy ironinspiration.com i sobie ją chwali. Oczywiście wymaga to samodyscypliny. Jeżeli masz z nią problem (samodyscypliną) to z pomocą przychodzi trenertriathlonu.pl, który przygotował ofertę dla osób potrzebujących presji oraz stałej kontroli i kontaktu z trenerem za, uwaga, bagatela 1190 zł. Tu wszystkiego masz bez limitu, tylko uważaj bo może się ulać.

W niektórych ofertach otrzymasz zniżki na produkty firm partnerskich, możliwość uczestniczenia w zajęciach grupowych lub zniżki i pierwszeństwo przy zapisach na obozy treningowe. Jednak wydaje mi się, że to co kluczowe i za co tak naprawdę chcesz zapłacić to rdzeń indywidualnej opieki trenerskiej, czyli optymalne podejście do treningu triathlonowego, które zestawiłam w kolumnie o nazwie Oferta 2.

TO CO ŁĄCZY WYBRANE OFERTY
  • indywidualny, spersonalizowany plan treningowy
  • liczba jednostek dopasowana do celu startowego oraz możliwości sportowca
  • aktualizacja i przesłanie nowego planu treningowego 1x tydzień
  • bieżąca analiza i monitoring pracy podopiecznego
  • korekta planu wynikająca z samopoczucia lub innych okoliczności
  • telefoniczny lub mailowy kontakt z trenerem (zazwyczaj raz w tygodniu kontakt telefoniczny)
  • filmiki instruktażowe, wskazówki odnośnie wykonywania ćwiczeń

RÓŻNICE WE WSKAZANYCH OFERTACH
  • platformy/aplikacje, których będziesz używać do raportowania treningu a Twój trener do ich analizy
  • czas, na jaki wykupujesz abonament, jedne opiewają na miesiąc, a inne na 4 tygodnie rozpisanego planu
  • kontakt z treneram, jedni to limitują do raz na tydzień inni proponują nieograniczony kontakt z trenerem (w praktyce wygląda to tak, że raz w tygodniu omawia się miniony tydzień treningowy, a jak ma się dodatkowe pytania czy wątpliwości to wygodniej jest opisać w mailu, czy za pomocą innych komunikatorów)
  • w przypadku dwóch opisanych w tabeli ofert ironinspiration.com oraz unlimited-sport.pl cena wynika z ilości planowanych jednostek treningowych. W unlimited-sport.pl za 150 zł w pakiecie starter otrzymasz 1-2 jednostki spersonalizowanego treningu, w optymalnym 4 jednostki, a dopiero pakiet  PRO za 299 zł przygotuje Cię, jak piszą w ofercie, pod każdym kątem do wybranej dyscypliny sportowej. W ironinspiration.com w minimalnej opcji masz tych jednostek 6 za 197 zł
  • tylko część programów trenerskich oferuje w cenie wskazówki i plany żywieniowe

Decyzja należy do Ciebie Photo by Lubo Minar on Unsplash

   Tu czas na drobną refleksję. Zadaj sobie pytanie, czego tak naprawdę potrzebujesz. Ponieważ źle dopasowana oferta, lub trener, z którym zwyczajnie  nie będziesz w stanie pracować z różnych, często czysto personalnych, przyczyn może zrujnować Ci sezon i zdrowie. Uważam, że niektóre propozycje współpracy, w ogóle nie powinny trafić do obiegu publicznego. No bo jakie korzyści dla Twojego rozwoju mają wnieść jedna, lub dwie jednostki spersonalizowanego treningu w tygodniu. A pozostałe, to masz sobie sam rozpisać, czy jak to rozumieć? Ja nie rozumiem takiego podejścia zwłaszcza w kontekście indywidualnej opieki trenerskiej mającej na celu przygotowanie człowieka w zdrowiu do startu i umożliwienie mu ukończenia zawodów, conajmniej z bananem na twarzy. No chyba, że kupuje się te jednostki po stówce za każdą kolejną...a to sorka wtedy. Pisałam poprzednio i przytaczałam przykład minimum 4 jednostek, które mają szansę przygotować Cię do startu w zawodach. TU! 
Nie bardzo rownież rozumiem, istnienie niektórych ofert w wersji premium. Może ktoś mnie oświeci? 

Pamiętajcie jednak o tym, że to jest tylko mój punkt widzenia i wnioski którymi się z wami dzielę. 

Decyzja należy do Was.



Pozdrawiam









1 komentarz:

  1. Zabrakło tu team Karaś. Cena niemała, ale użytkownicy sobie chwalą. Ja sam nim nie jestem, powtarzam jedynie to, co zasłyszałem i przeczytałem.

    OdpowiedzUsuń

Wasze komentarze są dla mnie cennym źródłem informacji do tego, aby blog mógł się rozwijać. Będą też stanowiły inspirację do kolejnych wpisów. Dziękuję!
Aga

Copyright © Aga projektTRI , Blogger